Nowy sposób rezerwacji został stworzony w związku z wprowadzeniem systemu Moduł Obsługi Spraw (MOS). Ułatwia i przyspiesza on złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt na terytorium Polski.
Nowy system rezerwacji dotyczy:
- Wniosków na pobyt czasowy i stały złożonych przez portal MOS,
- Wniosków na pobyt rezydenta długoterminowego UE,
- Wniosków o wydanie/wymianę karty pobytu.
JAK DZIAŁA SYSTEM REZERWACJI?
Jeśli chcesz złożyć wniosek na pobyt czasowy lub stały
- Wypełnij wniosek w systemie MOS https://www.mos.cudzoziemcy.gov.pl/
- Wydrukuj wniosek z systemu MOS. Na wizytę przyjdź z wydrukowanym wnioskiem.
- Zrób rezerwację.
Jeśli chcesz złożyć wniosek na pobyt rezydenta długoterminowego UE lub wniosek o wydanie/wymianę karty pobytu
- Zrób rezerwację.
JAK ZROBIĆ REZERWACJĘ WIZYTY?
- Wyślij mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Każdy klient wysyła zgłoszenie ze swojego indywidualnego adresu e-mail.
- 1 adres e-mail = 1 osoba = 1 zgłoszenie
W zgłoszeniu koniecznie podaj:
- Rodzaj wniosku
- Czy wniosek jest wypełniony w MOS
- Imię i nazwisko
- data urodzenia,
- obywatelstwo
- adres zamieszkania w Polsce
- numer telefonu na terenie RP +48
- indywidualny e-mail.
Tutaj znajdziesz druk zgłoszenia: Formularz zgłoszenia.
Informację o terminie wizyty wyślemy na e-mail, z którego wysłano zgłoszenie. UWAGA: informacja o terminie wizyty nie będzie zawierała imienia i nazwiska, dlatego konieczne jest przesłanie zgłoszenia z indywidualnego, osobistego adresu e-mail.
WAŻNE!
Nie ma możliwości zamiany wizyt z inną osobą. Przyjmowane będą tylko osoby, których dane podane były w formularzu zgłoszeniowym. Wizyty będą umawiane według kolejności zgłoszenia. Prosimy o cierpliwość w oczekiwaniu na e-mail zwrotny z terminem wizyty.
Jeżeli nie możesz przyjść na umówioną wizytę prosimy anuluj rezerwację przez stronę: http://uw.olsztyn.pl/rezerwacje_cudzoziemcy/ - w zakładce wybierz ANULOWANIE WIZYTY. Będziesz musiał ponownie wysłać nowe zgłoszenie.
System rezerwacji NIE DOTYCZY :
- Wniosków nadsyłanych pocztą – pracownicy urzędu będą sami wyznaczać terminy wizyty dla tych osób. Należy pamiętać, że pierwszeństwo mają wnioski składane przez system MOS,
- Wniosków już złożonych osobiście lub pocztą w tutejszym urzędzie - nie należy po raz kolejny składać nowego wniosku przez system MOS (pracownik odrzuci taką rezerwację), należy oczekiwać na wezwanie organu,
- Osób, które złożyły wniosek u innego wojewody – w przypadku zmiany miejsca pobytu należy na piśmie poinformować wojewodę, u którego był składany wniosek o zmianie adresu pobytu i oczekiwać na przekazanie sprawy do tutejszego urzędu.
- Wizyty dla rodzin z małoletnimi dziećmi, dla obywateli UE i osób niepełnosprawnych można umawiać poprzez zakładkę „Wizyty dla rodzin, osób niepełnosprawnych i obywateli UE”
- Odbiór kart pobytu, uzupełnianie dokumentów do spraw i uzyskanie informacji możliwe jest bez konieczności wcześniejszej rezerwacji wizyt – za pobraniem biletu z kolejkomatu. LICZBA BILETÓW NA KAŻDY DZIEŃ JEST OGRANICZONA.
Nowy system rezerwacji ma na celu promowanie portalu MOS, który ułatwia poprawne złożenie wniosku cudzoziemcowi.
Jeżeli nie chcesz składać wniosku za pośrednictwem MOS, przyślij go pocztą do urzędu lub zostaw w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie urzędu. PAMIĘTAJ w takim przypadku czas oczekiwania na wizytę będzie znacznie dłuższy.
Więcej informacji na temat portalu MOS znajdziesz na stronie: https://www.mos.cudzoziemcy.gov.pl/oportalu